First day!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu First day!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

First day!!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Wat leuk om al jullie reacties te lezen :D Vandaag had ik eigenlijk niet zo'n zin om 'vroeg' (lees 09:00) op te staan, vast en zeker die jetlag :D Dus op het laatste moment stap ik uit mijn bed, waar door ik ietwat gehaast naar de keuken ga om mijn ontbijt te eten. Het ontbijt bestaande uit 2 superzachte soppige witte boterhammen, met veel te dunne jam en een glaasje jus. Het klinkt erger dan het smaakt ;) Daarna ga ik naar gate 6 van de metro. ( Elke metro heeft meerdere uitgangen, wat aangegeven is door een nummertje ) En daar staat het Koreaantje So Yeon Kim, die ik in Nederland heb leren kennen. Na een jaar in Nederland te zijn geweest is zij weer terug in Seoul en kunnen we elkaar ook hier ontmoeten. We gaan samen met de metro en ik krijg een uitleg over hoe het werkt. Met onze ‘Ov chipkaarten’ inchecken, wat dus nog helemaal niet zo gek is van Nederland, want ook hier hebben ze ze, en richting Gangnam. Jaja van Gangnam style. Dit is een provincie en een ‘stad’ in Seoul. Ondertussen is het al echt erg warm, zo’n 29 graden. Dus terwijl ikal een heel flesje water achterover heb gegoten, blijkt mijn Koreaantje nergens last van te hebben. ‘In Nederland is het koud’ is haar antwoord als ik zeg dat het toch wel warm is. Dan lopen we een van de grootste boekenwinkels binnen en spreekt ze bij elke tafel het koreaanse woord uit, zodat ik kan snappen wat voor boeken er liggen. Daarna gaan we een hapje lunchen om 11:30, omdat zij om 12:30 naar haar repetitie voor haar dansvoorstelling moet. Aangezien ik lekker laat heb ontbeten, heb ik deze vroege lunch overgeslagen. So Yeon at koude noodle soup en dat was nog lekker ook. Trouwens, bij elk restaurantje krijg je bij elke maaltijd Kimchi en die combinatie van dat schijfje aardappel en ananas, wat een soort witte wortel blijkt te zijn, aldus mijn Koreaantje. Na deze lunch liepen we nog wat door de straat en gingen we weer terug naar de metro. Een welbestede ochtend. Even langs mijn hotel zorgde voor een iets te lange powernap, waardoor ik om 16:30 wakker werd en meteen maar ging avondeten. Toch nog een beetje last van die jetlag. Gisteren werd ik door mijn receptionist verwezen naar een leuk restaurantje, waar ik per ongeluk eerst verkeerd liep en naar beneden liep in plaats van omhoog, waar ook een leuk restaurantje zat. (2nd floor en downstairs is ook zo makkelijk te verwarren ;)) Dus besloot ik vandaag maar downstairs te gaan, na een mislukte poging om naar nog een ander restaurantje op verzoek van de receptioniste te gaan. Dit restaurantje was erg knus en heel tof aangezien iedereen zo’n camping gasfornuis op zijn tafel had staan. Na de Koreaanse menukaar gezien te hebben, op aanraden van de serveerster, een soort soep met groene kool, iets gefrituurd, een gekookt ei, en een soort gebakken ei? En een aantal dikke stengels noodle genomen. Dus er kwam een wokpan met dit alles op het fornuisje te staan en blijkbaar moest dat dus eerst in die soep koken, haha wist ik veel. Dus na wat hulp kon ik op de juiste manier genieten van deze Koreaanse delicatesse. Alleen volgens mij waren ze bij mij de dunne strengels noodle vergeten. Ach ja, het was echt een pan vol en ik snapte niet dat dit voor 1 persoon was, maar het was zeker het proberen waard. Wat voor vandaag nog zeker op mijn to-do list stond was naar de Hangang River te gaan. Dit was ongeveer 15 minuutjes lopen. Vele mensen waren aan het wielrennen, hardlopen of in hun opgezette tentjes aan het liggen langs de rivier. Het is echt zo een tof uitzicht. Na een stukje wandelen langs het water ging ik heerlijk op een bankje zitten en mijn Nederlandse leesboek lezen, heerlijk. Na een goede wandeling ging ik terug naar de drukke winkelstraat en heb nog een heerlijk dessert gegeten. Ze hebben hier speciale dessert cafe’s. Die verkopen onder andere ‘Snowflake’, wat een grote berg ijs is met een smaakje. Hier zal ik vast nog wel een keer een foto van posten, want ook dat moet ik geprobeerd hebben. Het was weer een heerlijk rustig dagje en langzaam maar zeker begin ik een beetje te wennen.

  • 22 Augustus 2015 - 19:22

    Sanne:

    Klinkt als een ondernemend dagje! Leuk, El! Ben benieuwd naar de foto's

  • 23 Augustus 2015 - 14:17

    Ada Koene:

    Ziet er lekker uit hoor Ellen, die Koreaanse delicatesse. Misschien hebben ze daar ook hot pot: daar zitten wel (veel) dunne noodles in (in de Chinese versie in ieder geval wel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 12088

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: