Goedbedoelde sportiviteit - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Goedbedoelde sportiviteit - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Goedbedoelde sportiviteit

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Jaa een nieuwe dag een nieuw avontuur! Samen met twee meiden van mijn buddy groepje, Jen en Joey die allebei uit Australië komen, gingen we vandaag een tocht lopen. Met de metro eerst naar de andere kant van Seoul, wat supertof is, omdat je dan over het water heengaat en zo’n mooi uitzicht hebt over de twee kanten van Seoul. Om naar het begin van de wandelroute te lopen moesten we echt een superhoge klim maken op een berg, en met een temperatuur van 28 graden, was dat niet echt een pretje kan ik zeggen. Maar voordat we begonnen, hadden we al een heel mooi uitzicht vanaf deze hoogte over Seoul. We begonnen echt door een klein stukje natuur te lopen en via trappen omhoog de berg op te klimmen. We kwamen uit bij een rots, die een soort vruchtbaarheidsgehalte blijkt te hebben, want volgens de legende komen de vrouwen die zwanger willen worden daar een kaarsje opsteken. Dus dat hebben wij maar even overgeslagen. Toen we verder omhoog liepen konden via een iets ‘uitdagender’ stukje voetpad oftewel gewoon over stenen, naar een heel mooi uitkijkpuntje (lees: een trapje waar je opstaat en een mooi uitzicht hebt over Seoul). Eenmaal verder omhoog kwamen we twee dames tegen die zeiden dat er bovenin gedeeltes waren afgezet en het zou gaan stormen. Dus we liepen weer terug naar beneden. Dit was dus niet de wandeltocht die we voor ogen hadden, en ons uiteindelijke doel; naar de Seongdong Prison History Halls is dus niet gelukt. Uiteindelijk bleek deze op maandag ook dicht te zijn, maar dat is maar een detail. Dus we gaan de toch nog een keer afmaken. Maar tot dusver was het al best tof. Dus besloten we om te gaan shoppen, aangezien de temperaturen de komende week nog erg warm zijn en ik voornamelijk lange broeken bij me heb is dat dus wel nodig. Ach en shoppen is altijd wel nodig :D En hoe ga je shoppen als je in een wereldstad bent? Gewoon naar een shoppingmall van 8 verdiepingen… Ja een shoppingmall van 8 verdiepingen… Echt bizar! En dan zou je denken dat er in de buurt geen andere winkels zijn, maar raad eens. Er tegenover nog een shoppingmall van ik denk wel zeker 4 verdiepingen. Dit is zoo bizar. En veel winkels zijn open van 11:00 tot 02:00, tot 2 uur ’s nachts dus. Dit is echt een wereldstad met 24/7 alles wat je je maar kan bedenken. Na dus een heerlijk avondeten op verdieping 7, ik had een noodle soep met beef, zo lekker! En Kimchi, het bijgerecht, was een beetje pittig, maar ik heb al minder water nodig dan de andere 3 keren ;) Getting there :D Daarna begon het shopping avontuur. Nu moet ik zeggen dat de heren en kinderen een eigen afdeling hebben, je ook nog een sportafdeling hebt, dus blijven er ongeveer 3 vrouwenafdelingen over ;) Op zich is shoppen heel erg leuk, alleen je merkt wel dat de Koreanen een hele ander bouw hebben. Ze hebben totaal geen heupen en een taille waar je u tegen zegt, dit maakt het wel ietsjes lastiger, maar opzich is er dan alsnog keuze genoeg. En uiteindelijk ben ik met een korte broek naar huis gegaan, en wacht maar ik kom sowieso nog wel terug :D
Zoals ik twee dagen geleden als een razende over de ‘Snowflake’ vertelden, heb ik er vandaag dus één op! Nouja, we hebben er 1 met z’n drieën gedeeld, want dat dessert is echt groot. We zijn naar een eicht dessert café gegaan. In Seoul is het heel normaal om Dessert cafés te hebben en daar hebben ze er dus ook best wel veel van. Wij kozen voor de Injeoulmi versie van de snowflake en je hebt ze ook met chocola, bosbessen, karamel en nog veel meer. Injeoulmi is met noten en kaneel. De snowflake zelf is eigenlijk een kom met geschaafd ijs, dus geen ‘ice cream’, maar echt ijs. Het is geschaafd ijs met poeder erop en onze poeder had dan de smaak kaneel en met nootjes. Dan gooi je er een soort zoete melk overheen, mix je het met elkaar en dan eet je het. Ik moet toegeven, dat het er lekkerder uitziet, dan het is. Het is even wennen, vooral het geschaafde ijs, maar daarna is het wel oke. Blijkbaar blijkt het te verschillen per restaurant hoe het smaakt, dus nog een keer proberen ga ik het sowieso! Wat mij zo erg opvalt hier in Korea is dat de mensen zo aardig zijn en je heel graag willen helpen. De mensen zijn zo dankbaar en als je ergens komt wordt je meteen begroet en maken een knikje met hun hoofd. En iedereen is zo vrijgevig, totaal niet hebberig of bezitterig. Heel tof om zoiets nu al op te merken. Morgen maar is kijken voor een Koreaanse simkaart en nog iets toeristisch doen :D See you! xx

• 24 Augustus 2015 - 18:44

Loes:

Klinkt goed, sissy!
    Vooral die snowflake ziet er lekker uit. Test maar lekker door, dan heb je in oktober vast wel het beste dessert cafe gevonden, zodat wij de lekkerste snowflake kunnen eten!

Slaap lekker en tot snel xxx

• 24 Augustus 2015 - 21:42

Sanne:

Leuk om weer te lezen El! En wat een mooie foto's! Echt een compleet andere wereld

• 25 Augustus 2015 - 08:43

Inge:

Hee sis! Klinkt alsof je het er al prima naar je zin hebt:-). Ziet er nog niet eens zo slecht uit dat snowflake dessert.. Gezellig ook dat je al contact hebt met je buddy clubje, leuk!