Proactive sightseeing... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Proactive sightseeing... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Proactive sightseeing...

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Waah het regende vandaag zowaar in Seoul, dus ik moest nu toch echt geloven aan een lange broek en dichte schoenen helaas. Vandaag zouden Jen, Joey en ik naar Gwanghwamun gaan om een andere wandeltocht te doen en deze wel af te maken. Ik zou ze hier rond lunchtijd meeten, aangezien ik eerst nog naar een ‘Frisbee’ store moest, is een Apple reseller store, omdat mijn Iphone redelijkveel kuren heeft. (Lees: Het kan maar 20 foto’s maken, terwijl er totaal niks qua apps of andere foto’s opstaat).De vriendelijke jonge jongen kon mij helaas niet heel erg helpen, omdat ze alleen de Apple producten verkopen en niet repareren. Na een belletje naar de Service center zou het klinken alsof het allemaal goed zou gaan en ik een email met instructies zou ontvangen over wat te doen. Klinkt goed. Helaas is de werkelijkheid minder waar en na zorgvuldig spellen van je emailadres op deze manier; Europe London London Europe Nigeria Venice America Nigeria (Ellenvan…@) Blijkt het uiteindelijk toch niet goed over gekomen te zijn aan de andere kant van de lijn, ook al klonk het precies goed. Morgenochtend maar even zelf uitvogelen hoe of wat en of ik er zelf misschien iets aan kan doen, en of eventueel internet misschien een oplossing weet. Op naar de meiden in Gwanghwamun, waar we ook meteen een koreaanse simkaart aanschaffen zodat we bereikbaar zijn voor onze koreaanse en internationale vriendjes via Kakao Talk, wat de Koreaanse whatsapp is. Ze hebben wel whatsapp maar dit gebruiken ze voornamelijk. Hierna lekker geluncht. Een traditionele maaltijd genaamd Bibimbap heet in een hot stone, oftewel gestoomde rijst met groenten en rundvlees in een hete schaal waar je zelf een hoeveelheid (licht pittige) saus overheen kan doen. Met natuurlijk de bijgerechten en ondertussen al bekende Kimchi. Ik heb mezelf voorgenomen om van elke Kimchi die ik bij mijn gerechten krijg minimaal 1 hapje te nemen, het blijft ook altijd bij één hapje, maar het smaakt elke keer al iets minder pittig. Het water kan steeds verder uit de buurt staan. Aan het eind van mijn exchange kan ik het misschien zowaar eten :D En ook een noodle bouillon soepje en wat sperziebonen met crispy garnalen. Was ook erg lekker moet ik zeggen. Aangezien het weer nog steeds regenachtig was met aardig wat wind voor Koreaanse begrippen, besloten we maar niet te gaan wandelen, maar de andere shoppingmall van gisteren te ontdekken. Ook toch weer 8 verdiepingen hoog. Echt niet normaal! Na heel wat geslenter later, ’s avonds nog een panini als avondeten gegeten en Jen en ik wilde naar de Dongdaemun night market. Dus wij daar naartoe en terwijl we op straat langs een hele lange rij dichte kraampjes liepen, dachten we dat dit het misschien wel moest zijn, maar dat het vanwege het weer misschien gewoon niet open was. Op naar de volgende toeristische activiteit die we ook nog voor een keer op de planning hadden staan. De fountain show vanaf Banpo Bridge. Om 21:00 zou de 15 minuten durende fonteinen show met meer dan 200 kleuren lichtjes beginnen. Na wat gehaast, maar precies optijd aanwezig zien we nog niets gebeuren. Tot 21:10 gebeurt er niets, en gaan we teleurgesteld naar 2 mooi lichtgevende gebouwen aan de linkerkant van de brug. Blijkbaar gaat de fonteinenshow ook niet door met ‘slecht’ weer. We hebben geen idee waarom hij het niet deed, maar jammer vonden we het wel. Naast de Banpo Bridge waren twee gebouwen verlicht met allerlei kleurtjes die ook weer wisselden. En nee dit was niet de fonteinenshow die we zouden moeten zien ;) Maarja we moesten iets, dus gingen we daar even wat sightseeing doen en toen was het alweer te laat om nog iets anders cultureels te doen. Dus op naar een nieuwe dag! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12094

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: