Pre-birthday dinner and drinks! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Pre-birthday dinner and drinks! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Pre-birthday dinner and drinks!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Aangezien ik niet zoveel kilo’s mee heb genomen, werd het tijd om een beetje te shoppen. Nu heb ik vernomen dat Iteawon de ‘foreigner’ buurt is, dus je daar meer maten zult zien dan alleen ‘free sizes’, helaas viel dit best wel tegen. Hélène en ik zijn uiteindelijk na een Japanse ramen soep naast wat volgens mij transgaender aziaten waren, maar aangezien ik aziaten überhaupt niet zo goed onderscheiden kan, durf ik hier niet echt stellig over te zijn, naar Gangnam gegaan, om daar underground te gaan shoppen, wat uiteindelijk een jurk en wat haarspeldjes opleverden. In principe een goed resultaat hier, aangezien je niets mag passen. Ons plan was om even lekker te verwennen, en aangezien het morgen mijn verjaardag was zijn we naar een shoppingmall dichtbij SNU station gegaan, om onze nagels te doen. Ik denk dat we daar zo’n uur hebben gezeten met niet-engelsprekend personeel, maar we uiteindelijk wel gekregen hebben wat we wilden, geweldig! Met een aantal vrienden hier uit Korea, heb ik afgesproken om vanavond een hapje en een drankje te doen als Pre-Birthday dinner, dus we hebben de traditionele Korean barbecue dinner gedaan met z’n 8-ten, waarna we daarna naar de yoghurt makgeolli place zijn gegaan. Dit is een restaurantje waar ze makgeolli en ananas, aardbei of yoghurt vermengen met makgeolli, de rijstwijn van weinig procent en het smaakt erg goed. We hebben nog een octopus pannekoek besteld en al snel merkte de eerste personen dat de drankjes hard gingen. Iets voor twaalven kwamen Esther, Oliver en een Spaanse jongen langs, die ons kwamen vergezellen voor mijn verjaardag. Om twaalf uur hebben we allemaal een shot grapefruit soju genomen en uiteraard had ik mijn eigen fles die ik leeg mocht drinken. Na 3 atjes heb ik driekwart fles leeggedronken en dat was wel weer genoeg. Het was eigenlijk gefilmd alleen de cameravrouw wist niet zo goed hoe het knopje werkte, ja zij was de dronken persoon waar ik het eerder over had, dus misschien maar goed ook dat het niet is opgenomen! Daarna zijn er nog liedjes in het Engels en Nederlands gezongen vormen en hebben we het drankspelletje met de soju dop gespeeld. Gelukkig was dit pas de pre-party en gaan we het morgen nog gezellig een keer overdoen! Het is wel een beetje gek om je verjaardag zeven uur eerder te vieren, dan dat het werkelijk is, ik bedoel het is bij mij 00:00 als het 18:00 in Nederland is, dus mijn familie heeft mijn random midden op de dag een fijne verjaardag gewenst, haha. Maar alsnog, we hebben gewoon een verjaardag die 31 uur duurt dus Happy birthday lieve broer van me!

  • 07 September 2015 - 23:02

    Marian Vermeulen:

    Gefeliciteerd Ellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 12084

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: