Almost weekend! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Almost weekend! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Almost weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteren dus een redelijk ‘vroege’ avond gehad, in vergelijking met drankjes doen in nederland, en alsnog was ik vanmorgen kapot. IK werd wakker om 9:15 en had les om 10:00, en je moet 20 minuten ervoor uit trekken om bij je les te komen. Dus zonder ontbijten liep ik naar buiten, ik had ook geen ontbijt gehaald moet ik zeggen, 3 van mijn 8 yoghurtjes zijn ook gewoon verdwenen, mensen stelen echt elkaars eten, dat is toch bizar, maar goed dus toen ik buiten was, kwam ik de jongens tegen (Jarno, Yorim en nog een aantal), dus die waren ook lekker laat. Na een stukje omhoog gelopen te zijn en het echt overwogen te hebben om een taxi te nemen, waren we optijd om nog snel de gratis shuttlebus in te duiken. Dus we waren mooi optijd in de les (alleen wel zonder ontbijt :(). De les begon met het omroepen van de namen om te kijken wie aanwezig was, alleen verstond niemand iets van de namen, dus aan het eind van de les maar even naar de assistente van de professor toe om te checken of ze weten dat je er was. En jahoor ik had ‘present’ gezegd bij een andere Elisabeth. Dus gelukkig was ik nog even langsgeweest. Hierna hebben we een LSI test gedaan, dat is een persoonlijkheids test, die we moesten doen zodat zij op basis hiervan ons kan indelen in groepjes met wie we een presentatie moeten gaan doen. Gelukkig ging alles op een slakke gangetje, dus niet al teveel stress zo in de morgen, dus dat was heerlijk relaxed vragen invullen over jezelf. Hierna moest ieder land gaan presenteren en iets vertellen over je eigen land. Ik had al gehoord dat de Canadezen helemaal een powerpoint en teksten hadden voorbereid en afgesproken hadden, en jahoor ze bleken 50 slides te hebben en de eerste die gingen presenteren. Ze hadden het goed voorbereid alleen werden ze al snel onderbroken door de lerares, waarom geen idee, misschien te lang (alleen de presentatie daarna waren wel eens langer, dus dat was best vreemd). Iedereen had wel iets van een presentatie voorbereid en in de les hoorde ik dat ook een Nederlander er één had gemaakt, dus we zouden niet voor lul staan gelukkig. Alle presentaties waren erg interessant met leuke feitjes. Uiteindelijk hadden we nog zo’n 20 minuten te gaan en nog genoeg landen, waaronder Nederland, die nog niet geweest waren, maar zoals wij Nederlanders, blijven wij zitten totdat het echt niet anders kan en we moeten presenteren. Alleen gelukkig had onze professor erge honger en stopten we 20 minuten voor tijd. Perfect. En ik moet zeggen, zonder ontbijt en tot 12:40 in de klas zitten, ik had best wel trek kan ik je zeggen. We gingen naar een Westers restaurantje op de campus wat om de hoek was van dit gebouw, ideaal want mijn tweede les zou hier ook zijn. Ik heb lekker pasta gegeten, alleen ik moet zeggen het kan beter. Laten we de Koreanen maar vooral Koreaans eten maken, daar zijn ze een stuk beter in. En de Italiaanse, Eleonora, die vond het echt nergens naar smaken, supergrappig. Thuis maakt haar vader 1x in de week zelf pizza, van bodem tot beleg en met Kerst eten ze vaak zelfgemaakte pasta of gnocchi. Superleuk om al die verschillende verhalen te horen. Ook heeft ze een huis in het zuiden van Italië aan de andere kant van Napels, hun beachhouse en hebben ze op een uur afstand van hun huis in Milaan, hun lake house. En dan hebben ze nog ene huis op de Domenicaanse Republiek en een huis voor als Eleonora groot is. Dat huis is van hun en nu wonen er oudere mensen in en als zij overlijden is het van hun, zoiets raars. Blijkbaar is dat best normaal om te hebben. Heel interessant allemaal. Dus reünie in haar Lake house! Na de lunch ben ik naar de les ‘Legal Aspects of Business’ geweest. De man gaf een korte lecture, waarna de eerste presentatie begon. De presentatie moest over een hoofdstuk uit het boek gaan en zo’n uur tot twee uur duren. Ik had van andere Erasmus Exchange studenten gehoord dat de professor je constant zal onderbreken en hij dus eigenlijk je presentatie gaf, dus ik was benieuwd. Het meisje begon met praten en heeft 1 slide kunnen praten en toen ze naar de volgende ging, kwam de professor met een heel verhaal en legde de hele stof uit. Af en toe wees hij naar haar en mocht ze weer verder gaan, maar na 2 regels werd ze weer onderbroken. Ik weet niet hoeveel slides of teksten ze hadden voorbereid, maar uiteindelijk hebben we denk ik 8 slides besproken, waarin de professor ongeveer alles heeft uitgelegd. En het leuke is, voor de presentatie krijg je nog een cijfer ook. Haha. Ja dus het was nog erger dan ik gedacht had, maar superchill! Had een kleine angst dat we misschien echt een uur moesten praten. Na dit vak ben ik lekker naar mijn dorm gegaan, heb ik de filmpjes van de karaoke op mijn verjaardag gekeken, echt hilarisch! En lekker gedoucht, waarna we daarna uiteten gingen voor Manon haar verjaardag. We hebben Korean BBQ gegeten in dezelfde plek asl de all-you-can-eat pork met mijn buddy groepje. We hadden nu beef en pork en het was echt heel erg lekker. Na uiteraard een verjaardagshotje en 1 glas bier heb ik niet meer alcohol gedronken, ik ben trots op mezelf! En aan het einde van de BBQ hadden we een verrassing; namelijk haar verjaardagstaart! Dit had ze echt totaal niet verwacht, wat het extra leuk maakte. Ook hadden we nog een cadeau voor haar. Namelijk een SNU vest. Die vond ze ook echt supertof en het maakte haar wel eventjes emotioneel, wat superlief was om te zien. Na deze toffe avond, was iedereen best kapot dus zijn we vroeg naar huis gegaan. Ondertussen kwamen we nog bekenden tegen dus hebben we nog even gekletst, waarna we opeens onze bus langs zagen rijden en hebben we ontzettend hard gerend om die te halen. Dus we renden ongeveer letter van de gesprekken weg haha. Hier moesten we in de bus nog keihard om lachen, zeker omdat Pieter, jongen uit Amerika, een slokje van iemands bubble tea ophad en eigenlijk meteen daarna met ons meerenden naar de bus. Dit wordt onze nieuwe trend haha. Hierna heb ik nog even mijn dagboek verder geschreven, zodat ik weer up-to-date ben en ga ik zo nog eventjes een serie kijken en dan lekker slapen. Op naar een supertof weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 12090

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: