Yongsan Electronics Market - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Yongsan Electronics Market - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Yongsan Electronics Market

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag ben ik heel de dag vrij, het is woensdag en dat betekent geen lessen voor mij. Om weer wat te zien van de stad en voor eigen gemak ben ik met een groepje mensen naar Yongsan Electronics Market geweest. Ik begon de dag wel wat eerder met het ophalen van mijn Alien Registration Card, het bewijs dat je een buitenlander bent, maar voor langere tijd in Korea bent en je in-en-uit het land mag. Jeej dus nu mag ik echt gaan reizen. Hierna dus naar Yongsan Electronics market. Alvise, Italiaanse jongen uit mijn buddygroepje die 9 kilo pasta in de supermarkt heeft gekocht om te koken, en ik waren al iets eerder dus hebben we in de shoppingmall ernaast, waar al superveel camera’s en andere elektronische apparaten waren ergens gaan eten. Gimbap, de Koreaanse versie van Sushi, erg lekker! Nadat de andere ook waren gearriveerd zijn we naar buiten gelopen richting alle electronics. Nu blijkt dat hier buiten het voornamelijk gericht is op computers en volgens mij op wholesale, want jeetje wat een dozen met spullen. En de mensen beschermen het helemaal niet goed. Het staat gewoon op straat en je zou het zo mee kunnen nemen. In dit gebied hebben ze zo een grote waarde aan producten, echt niet normaal. Overal tv’s, flatscreens, computers, systeemkasten en noem maar op. Maarja dit was niet echt waar we naar opzoek waren, dus na het nagevraagd te hebben, bleken we in de shoppingmall te moeten zijn. Dus wij daar rondgelopen, en aangezien mijn telefoon (Iphone 4) niet echt de beste camera heeft en mijn GoPro een fish-eye heeft, maakt ook deze niet de beste foto’s, dus ben ik opzoek naar een camera. Keuze genoeg in ieder geval. Het was echt een walhalla voor mensen die opzoek zijn naar een camera. Zoveel winkels, zoveel soorten en twee verdiepingen! Helaas vielen de prijzen een beetje tegen. Het was alsnog goedkoper dan in Europa, maar niet zo goedkoop als mij was verteld. En het rare is, ze hebben de producten niet allemaal daar, dus ze moeten een mannetje bellen en die komt dan je camera brengen. Maar je moet eerst betalen. Ja je snapt het al, dat is dus een beetje dubieus. Dus een beetje teleurgesteld ging ik richting huis. Om 6.30 gingen we met de buddygroep avondeten bij een Koreaans restaurantje in Naksongdae, dat is het gebied dat het dichtstbij de dormitory ligt. Dus met de bus daarheen en na heerlijk gegeten te hebben, zijn we naar Cheonggyeochon geweest. In de metro liet Leo zijn camera zien, die echt ontiegelijk groot is en echt niet meer voor amateurs te noemen is, want wat een lens zat hierop. Ik vertelde dat ik naar Yongsan was geweest en vertelde over mijn ervaring daar. Hij zei dat je het veel beter online bestellen kan. Dus wij online een beetje gekeken en een goede camera die ik wilde en in Nederland zo’n €400,- is, is hier online te verkrijgen voor €172,-. Ik viel echt bijna van mijn stoel. Dus ik ga nu mijn camera online bestellen ergens deze week, hopelijk, en dan kan ik ook supermooie foto’s maken. Ja dus Seoul is echt een technologie stad, dat is wel duidelijk. Alleen moet je het toch echt wat moderner doen en dus online bestellen, want dat blijkt dus spotgoedkoop. Ik zou haast een handeltje erin beginnen. Zelfs polaroid camera’s zijn niet duur, dus ik zit haats nog te twijfelen om die aan te schaffen. Het is zo’n verschil met Nederland, dus echt niets is gelogen over hoe goedkoop de elektronica hier is. Mijn dag was echt weer helemaal goed! Geen teleurstelling over de Yongsan market meer. In Cheonggyon zijn we naar het laaggelegen kanaal geweest die ontzettend mooi verlicht is ’s avonds. Het is een u-vorm die dwars door de stad loopt. Het heeft een ontzettend mooie natuur en een erg romantische sfeer, waardoor er dus ontzettend veel stelletjes zijn. Hierna zijn we naar Gwanghwamun gegaan, waar het design plaza is. Dit is de plek waar Jen, Joey en ik ook al zijn geweest. Alleen we wisten niet precies wat het was, maar wel dat het erg mooi was. Na een rondje hier gelopen te hebben kwamen we bij een bloemenvelden uit van neprozen die verlicht waren met neon-verlichting. Dit gaf een ontzettend mooie sfeer. Het was een erg leuke en sfeervolle avond :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 12081

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: