Movie night.. in the library! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Movie night.. in the library! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Movie night.. in the library!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

In de klas Special topics in Business Administration hadden we een Guest lecture van .. High manager van… Hij vertelde ons dat het voor buitenlander net wat moeilijker is om het hier te maken. Je moet net wat extra je best doen en mensen net iets meer overtuigen, wat ontzettend raar is om te merken, want het is gewoon discriminatie en dat heb ik nooit echt zo gemerkt. Nu ik hier in Seoul ben, merk je dat omdat je er anders uitziet, Westers uitziet, mensen je anders bekijken en anders behandelen. In de bus is al vaker gezegd dat we stiller moeten zijn, want onze ‘hardere’ stemmen zijn ze niet gewend en ze twijfelen niet om je dat duidelijk te maken. Na een interessante guest lecture die ik voor de eerste helft helaas niet goed heb kunnen verstaan, waren er nog een aantal presentaties van landen en daarna was de les alweer voorbij. Ik ben zo benieuwd naar deze tussentijdse toets, aangezien het al over 2 weken is en dit ongeveer de enige nuttige les met iets van over hoorbaar leermateriaal, dus dat wordt wel leuk denk ik. Na geluncht te hebben met een kipsalade met erg veel balsamico dressing, nog een wafel met ijs gehaald en weer gesneld naar de volgende les. Bijna weekend! Deze les, Legal aspects of business, is zo grappig, want de professor praat zoveel, maar erg belangrijk is het niet. Na deze les gingen Hélène en ik dineren in de cafeteria, waar ze spaghetti carbonara serveerde, en het was best lekker, alleen het was erg snel koud. Hier hebben we even gebrainstormd over ons plan rond Chuseok, de Koreaanse thanksgiving. We hebben dan 5 dagen vrij en willen graag iets meer van Korea zien dan alleen Seoul. Na het eten gingen we naar de zesde verdieping van de bibliotheek, die zo ontzettend awesome is! Je kan hier gewoon in je eentje of met meerderen films kijken. En ze hebben een ontzettende grote keuze aan films. Wij hebben een plek voor 4 personen geboekt en wilden de film “Book Thief” graag zien. Vanda, een Indonesische meisje, kwam ook nog naar de zesde verdieping, want zij gaat mee met de trip tijdens Chuseok. We hebben besloten om naar Ulleungdo te gaan. Een ontzettend mooi eiland aan de oostkust van Korea. Het blijkt even mooi te zijn als Jeju Island, maar het is veel onbekender. We hebben een tripje geboekt met een travel agency, wat wel handig is hier, aangezien ze in Seoul al nauwelijks Engels kunnen, laat staan op zo’n eiland met nauwelijks toeristen. Hierna hebben we gezellig de film afgekeken, terwijl we half liggend op de bank lagen en het leek alsof het je eigen woonkamer was, erg chill. De eerste trip is een feit!