Tongin Market (Food market) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Tongin Market (Food market) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Tongin Market (Food market)

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

De Tongin market, wat een food market is, staat vandaag op de planning, maar eerst moest ik de betalingen voor mijn camera via een ATM, geldmachine, doen aangezien creditcard niet geaccepteerd werd en ik geen internetbankieren heb met mijn Koreaanse kaart. Samen met Reyhan en Hélène zijn we naar hetzelfde metro station als Gyeonbokgung palace geweest en kwamen we bij een overdekte hal uit. Deze foodmarket staat bekend om Dosirak, wat een lunchbox is. Je kan geld inwisselen in munten en dan krijg je een soort bord. Op de hele markt kun je hiermee betalen en je eigen lunchbox vullen. Een heel leuk concept, alleen het is helaas niet ‘open’ op maandag. Wel hebben we een ander populair gerecht op genaamd ‘tteokbokki’, wat rijstcake is, maar in plaats van dat het eerst gekookt wordt, is het eerst gebakken en daarna in een pittige saus gelegd. We hadden de pittige en de niet-pittige versie en namen de bekende pannenkoek. En de pittige bleek niet eens zo heel pittig! Jeej ik blijk dus echt beter om te kunnen gaan met pittig eten hier in Korea! Ook was de pannenkoek lekker en zat ik hierna helemaal vol. Het was een schattig, klein, winkeltje, en met klein bedoel ik echt klein. Er stonden 2 koelkasten en 2 tafels een banken 4 stoelen. De mensen hier geven echt niet om hoe ‘schoon’ of ‘netjes’ hun winkel eruit ziet, en dat maakt het juist ook wel weer heel eigen, heel knus. Na een heerlijke lunch zijn we in Naksongdae ook nog even naar een marktje geweest voor wat dagelijkse boodschappen (nagellak en fruit) en daarna richting huis. Helaas belde Leo mij dat de bestelde lens niet meer gemaakt wordt en ik dus opzoek moet naar een andere. Een andere lens heb ik gevonden, alleen moet ik hem nu nog met Leo boeken en hopen dat hij voor het weekend aankomt, want dan gaan we op trip naar Ulleungdo. Dat is een eiland aan de oostkust en hier zullen we 4 dagen genieten van de mooie natuur, zo veel zin in! De eerste echte trip!!
Na nog steeds vol te zitten van de lunch, heb ik het avondeten maar overgeslagen en ben ik om 19:00 naar de meeting in de bibliotheek gegaan. We moeten voor het vak ‘Legal Aspects of Business’ een presentatie maken over 7 pagina’s van het boek. De presentatie zou zo maar een uur of langer kunnen duren, alleen het grootste gedeelte van de tijd is de professor aan het wordt, die tijdens je presentatie gewoon invalt om eigenlijk een lecture/college te geven. Dus heel veel stress is er niet. Hierna wilde ik met Sesang, buddy van onze buddygroep en echt een geweldige Koreaanse meid, de tickets voor Jeju Island boeken voor wanneer mijn familie hier is, alleen moet je voor elke andere website een soort betaalsysteem installeren, dus na 3 keer de voornamen en verjaardagen voor 6 personen in te tikken en dat het nog steeds niet gelukt was waren we er wel klaar mee. Morgen gaan we het proberen op haar laptop. Verder heb ik wel de DMZ kunnen boeken, alleen ik moet de bevestiging helaas nog afwachten, dus hopelijk is er plek en kunnen we naar het grensgebied van Zuid- en Noord-Korea. Genoeg te regelen dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 12095

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: