(Één-na-) laatste weekje in Seoul; volop genieten! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu (Één-na-) laatste weekje in Seoul; volop genieten! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

(Één-na-) laatste weekje in Seoul; volop genieten!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 December 2015 | Zuid-Korea, Seoel

En nu is December alweer aangebroken. Net als je denkt dat het niet sneller kan gaan, zit je nu gewoon alweer in de maand dat je naar huis gaat en binnen 4 weken alweer thuis bent en samen Kerst aan het vieren bent. Afgelopen week was mijn één na laatste week en was al een beetje emotioneel en tegelijkertijd best relaxt, terwijl er bij de meeste tentamenstress was.

Op dinsdag hebben Netty en ik weer een Sushi bar uitgeprobeerd en met succes! Eerst eet je nooit Sushi en nu de afgelopen 2 weken al 2 keer, en dat gaat in Japan niet minder worden denk ik zo. Na ons volgepropt te hebben met dit heerlijke eten zijn we met Hyemin, mijn Koreaanse exchange student uit Nederland, naar de Jijilmbang geweest, in de volksmond sauna is. Het is alleen niet te vergelijken met de Nederlandse sauna. Ten eerste draag je hier in de gemeenschappelijke ruimtes speciale outfits en deze doe je alleen uit als je naar de speciale alleen voor dames of heren bestemde ruimtes. Verder kun je hier ook spelletjes doen in de game kamer, kun je een aantal sporten beoefenen en eveneens een film kijken in de openlucht. Je snapt het al deze sauna is dus ontzettend groot. We zijn in de pyramide, oven en noordpool sauna geweest en daarna nog even in een loeihete. En daar kunnen Koreanen niet heel erg goed tegen. Dus een welbestede en relaxte avond.

De volgende dag ben ik nog even naar Insadong geweest, de plek om souveniertjes te halen. Maar helaas niets kunnen vinden. Dus sorry voor de mensen die souveniers verwachten, vandaag niet. Vanavond is de allerlaatste OfficePub van SNU buddy. Op deze avond gaan we met alle groepen gezellig een drankje doen in een café en dat eindigt vaak in Karaoke of naar een club gaan. Met Aino en Camilla hebben we nog even dit moment emotioneel herdacht, door terug te gaan naar de eerste keer dat we elkaar ontmoette. Echt ik blijf het herhalen, maar echt de tijd vliegt.

Op donderdag hadden we alweer de allerlaatste les Buddhism en kwam het einde inzicht. Maar voordat ik naar de les ging heb ik nog even genoten van de sneeuw die deze nacht als een witte deken over SNU viel. Het is niet zoals in Nederland een klein beetje, nee hier is het in één keer ontzettend veel. Met mijn camera op stap en van de mooie campus fotootjes gemaakt. Wat maakt sneeuw me toch gelukkig. Om 18:00 begon officieel het laatste SNU Buddy event. Het begon met de Farewell party, waarna we met z’n allen drankjes in een pub gingen doen. Het event werd geopend door verschillende speeches, waardoor het nu toch echt wel even slikken was. Er werden nog mooie performances gegeven, en wat awards uitgereikt, waaronder de beste buddygroep die wij wonnen en tussendoor werden er video’s van onze exchange afgespeeld. Deze lieten je helemaal realiseren dat je zoveel gedaan had, maar dat het nu toch echt over was. Na een groepsfoto verplaatste we naar de pub waar we onze exchange mooi hebben afgesloten.

De day after.. Dat was lessen skippen en lekker een relaxt dagje op mijn kamer in mijn dorm. Om 17:00 had ik met Eunsoo in Sindorim afgesproken, waar we gingen shoppen in een intens grote shoppingmall. Hierna wachtten Reyhan (Indonesië), Cynthia (Australië), Han Bin (Korea) en Gloria (Canada) mij op in Hongdae waar we Cheesy Ponghang gingen hebben. Geen idee wat het betekende of wat het zou zijn, maar het is iets typisch Koreaans, up for anything. Uiteindelijk heb ik de darmen van een koe en een varken op, maar het smaakt eigenlijk best lekker. Het klinkt altijd viezer dan dat het is. Hierna hebben we nog een heerlijk theetje gedronken voordat we weer naar huis vertrokken.

5 december; Pakjes avond, kadootjes, pepernoten, binnen zitten en uiteraard Sinterklaasmuziek. Geen van alle was binnen handbereik, maar daar had ik wat op gevonden. We gaan gewoon skiën in Korea. Dus om 08:30 vertrok de bus met Jorim en mij richting Phoenix Park, waar in 2018 de Winter olympische spelen worden gehouden. Dus mijn verwachtingen waren erg hoog. Na al het geregel met skispullen konden we om 15:00 naar boven! Het was nog vroeg in het seizoen, dus helaas waren veel banen dicht, maar het park was aanzienlijk kleiner dan de Oostenrijkse die ik gewend ben. We hebben heel vaak 1 specifieke piste gedaan, die uiteindelijk zwart aan de top bleek te zijn, de enige manier om dit op te merken waren de Koreaanse snowboarders die rootchend (Schrijf je dat zo?) naar beneden gingen en dus alle sneeuw wegvaagde en de piste goed verneukte waardoor we op het begin op ijs skiede. Het was even wennen, maar zo heerlijk om die frisse wind in je gezicht te voelen terwijl je van een berg af skiet met een bergachtig uitzicht. ’s Avonds was de piste ook geopend, dus dat betekende voor het eerst ’s avonds de berg op! Whoowoop. Dit was ook de eerste keer dat ik hier een pikzwarte hemel zag. De pistes waren goed verlicht en de ietwat vervelende snowboarders waren ingeruild voor de wat betere. ’s Avonds hebben we met andere exchange studenten die ook met deze organisatie mee waren biertjes gedaan in ons appartement.

De volgende dag zijn we om 9:30 de berg opgegaan en konden we tot 12:30 skiën. We zijn veel van dezelfde zwarte piste afgegaan, hebben genoten van het werkelijk prachtige uitzicht en hebben nog een andere, uiteindelijk iets betere piste geprobeerd. Conclusie; skiën in Korea is supertof! Alleen de sfeer is totaal anders; ze hebben streetfood tentjes en geen restaurants of barretjes op de berg, komt waarschijnlijk ook omdat het niet zo groot is, er is geen alcohol te verkrijgen op en rond de berg en Koreanen zijn over het algemeen niet geweldige skiërs. Maar wat een superleuk weekend heb ik gehad zeg.

Het contrast met de maandag was groot. Aangezien ik een heel weekend weg was moest ik vandaag echt studeren voor het Buddhism tentamen dat ik de volgende dag had. Dus gelukkig een productief dagje.

De volgende dag zelfs mijn Buddhism tentamen geknald, waardoor ik mijzelf een middag (uiteindelijk een dagje) vrij gaf en heb ik een film gekeken in de bibliotheek en ben ik naar de Namdaemun market geweest om te kijken voor eventuele souvenirs. Ik moet zeggen dat souvenirs shoppen echt heel lastig is. Dus het eindigde in het proeven van het lekkere streetfood. Ja de pannenkoekjes met suiker, Loes! En ook met groenten (mama)! ’s Avonds probeerde ik nog productief te zijn om te studeren voor mijn toets op donderdag, maar dat is niet echt gelukt.
Het is nu dus al dinsdag 8 december en zaterdag ga ik al naar Japan en ben ik daarna nog maar 1,5 dag in Seoul. Dus het laatste weekje is al begonnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1996
Totaal aantal bezoekers 12069

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: