Internationals en Soju - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Internationals en Soju - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Internationals en Soju

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Een zonnige dag in Seoul betekent korte broek, kort shirt, zonnebril en heel veel water. Het is zo ontzettend warm buiten dat een hele dag buiten lopen er echt niet in zal zitten, dus gelukkig stond dat niet op de planning. Vandaag is de oriëntatie dag van het College van Business Administration, oftewel mijn afdeling op de universiteit. Vandaag ga ik dus eindelijk (een deel) van de plek zien waar ik de komende 4 maanden zal vertoeven en elke dag zal gaan studeren in de bibliotheek en mij in het zweet zal werken om tot geweldige cijfers te komen, die veel hoger zullen zijn dan dat ik überhaupt nodig heb om mijn uitwisseling te laten slagen. Ja je hoort het al. De plek waar ik alleen lessen zal volgen als het nodig en voor de rest zoveel mogelijk leuke dingen zal doen. Ook is het de plek waar ik zal slapen de komende 4 maanden, dus we gaan het beleven. Na een goede uitslaapochtend gingen we met de metro en de bus naar de universiteit en daar aangekomen kwamen we al meer internationals tegen. Toch opvallend hoe snel je nieuwe mensen leert kennen. 22 augustus kenden ik 1 persoon en 5 dagen later zijn dat er zo ongeveer 15 geworden. De naam moet je mij niet vragen, want dat zijn er teveel in 1 keer, maar zo’n 6 tot 10 namen ken ik nu ongeveer. Na een korte introductie-sessie in een klaslokaal met supermooie stoelen, alsof je bij de VN werkt en de uitreiking van onze hoodies, jaaa we hebben universiteits kleding, oftewel een superchill zittend vest met de naam en het logo van de uni. Heerlijk amerikaans, maar zo leuk! Na de introductie gingen we met de mensen die zich hadden opgegeven eten in Gangnam, zo’n halfuur rijden vanaf de Universiteit en ook gelegen beneden de rivier, in de buurt van mijn hotel. We aten Koreaanse Barbecue en het was weer zo lekker. Uiteraard begonnen we weer met een goede slok soju en daarna het vlees wat je in een blaadje sla legt en zo opeet. Ook was er Kimchi, die ook dit keer niet heel pittig proefde, maar water kwam nog steeds te pas, wel steeds later, dus het gaat echt de goede kant op. Na de soju soldaat gemaakt te hebben (fles van 500 ml) en een heerlijk maaltijd later, gingen we naar city center van Gangnam voor drinks voor degene die meewilden. Dit was totaal een groep van 45 personen en zie dan maar een bar binnen te komen. Dus ik en een ander meisje liepen een lege bar binnen en zeiden dat we met 45 personen hier iets wilden komen drinken en of ze een speciale deal konden maken. Hoe we beiden aan het onderhandelen waren, kon ik zeggen dat ze Nederlands was, en wat bleek dat was achteraf ook zo, heel grappig! Na een goede deal te hebben gemaakt van een set van 6 bier van 49,000 won voor 30,000 (zo’n 25 euro) kwam iedereen binnen en hebben we 10 van deze sets besteld en zat de zaak vol. Op een gegeven moment ging de helft van de groep weg en we gingen richting een andere bar waar ik en een ander meisje bier gemixt met soju namen, heerlijk! Na supergezellig gekletst te hebben en iedereen wat beter te leren kennen, gingen we lekker richting huis. Er was ook nog een feest in Itaewon, in de ‘buitenlanders’ buurt aan de andere kant van de rivier, maar dit vonden we na twaalven niet meer de moeite waard. Eenmaal thuis kon ik weer niet naar binnen komen via de achterdeur, maar gelukkig was de receptionist er nog en opende hij de deur. Benieuwd hoe dat morgen gaat.. Morgen

  • 27 Augustus 2015 - 22:52

    Henk Van Meurs:

    Dag Ellen,
    Wat een mooie verslagen schrijf je. Blijven we aan de andere kant van de aarde ook op de hoogte. Lijkt wel of je er al tijden bent. Vandaag ben je er net 1 week. Gaat alles toch wel snel. Zo te lezen heb je je draai al aardig gevonden. Vandaag naar de uni geweest dus het lieve leventje aan de uni gaat nu ook beginnen. Doe je best en geniet van elke dag. Dikke kus Papa.

  • 28 Augustus 2015 - 08:37

    Inge:

    Hi sis!

    Leuk...! Dus nu gaat het Zuid-koreaanse studentenleven beginnen... Spannend:-).
    Heb je trouwens in de gaten dat je in de afgelopen twee blogs al 9 x Soju hebt geschreven tegenover slechts 1 x studeren?

    Veel plezier, meis!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 12165

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: