Toetsjes, sightseeing en drankjes - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Toetsjes, sightseeing en drankjes - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Toetsjes, sightseeing en drankjes

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 November 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Mijn tickets voor Japan zijn geboekt en over iets minder dan 3 weken ga ik daar gewoon al heen. Als ik dit zo zeg, realiseer ik me hoe snel de tijd voorbij gaat.
Ook de afgelopen weken heb ik weer veel dingen gedaan en gezien.
De dag nadat Joost zijn vlucht naar Japan had ben ik met Netty naar Nami Island gegaan, dat is echt een heel klein eilandje iets buiten Seoul. Het staat bekend om de mooie kleuren van de bladeren in de Herfst. En mooi dat was het zeker. Ik heb nooit zo erg stil gestaan bij de kleuren van bladeren, maar hier in Korea kun je er gewoon niet omheen. Overal zijn de bomen felrood, knalgeel of nog steeds groen, het is werkelijk prachtig! De dagen die daarop volgde stonden helaas in het teken van leren, aangezien ik twee tussentijdse toetsen moest inhalen. Maar het ene hoggtepuntje in deze week was het levende ocotpus en raw beef eten. Wat uitgebreid te bewonderen is op het filmpje in Facebook. Ik moet je zeggen dat het er enger en viezer uitziet op het filmpje. Het gevoel in je mond als je het eet is wel een beetje gek, we zijn weer ervaring rijker zullen we maar zeggen. Gelukkig zitten de studiedagen er nu ook weer op en kon ik de dinsdag weer aan de sightseeing. Ik ben naar Ewha Woman’s University geweest samen met Netty en die universiteit is een plaatje opzich. De gebouwen lijken zo uit een sprookje te komen, zo tof ouderwets. We hebben de hele dag hier lekker rondgelopen want, de wijk zelf is namelijk ook ontzettend leuk met allerlei winkeltjes en koffietentjes, dus shoppen was onvermijdelijk. En onze shoppings bestonden voornamelijk ok 17 paar sokken, ja we zijn gek op de Koreaanse sokken :)

De dag erna had ik nog 1 toets, waarvoor je niet echt leren kon, dus dat heb ik dan ook niet gedaan en die ging wel redelijk. Deze avond hadden we met SNUbuddy een filmavond en werd er een typische Koreaanse film gedraaid in een lokaal op de universiteit. Alleen is dit lokaal gewoon een mini-bioscoop, hoe tof! De film heet Secretly greatly en ging over Nood-Koreaanse spionnen die in Zuid-Korea infiltreren. De film zat vol actie en vechtscènes en zat erg goed in elkaar. Ook leuk om te zien hoe het schoonheidsideaal volledig anders is dan de Westerse, aangezien deze hoofdrolspeler als één van de knapste mannen wordt bestempeld.

Één ding stond al zolang op mijn lijstje om te doen en dat is afgelopen donderdag gelukt. Samen met 3 mensen van mijn Buddy-groepje heb ik de Bukhansan mountain beklommen. Tijdens de tocht voelde ik me echt een kind in een snoepwinkel, het was zo tof. Zoveel afwisseling om naar boven te komen. Er waren steile stukken, rotsblokken die een trap vormde, houten trappen en op het einde waar ik echt naar uitkeek, moest je over rotsen lopen en hield je je vast aan een touw. Dit was zo tof en misschien een klein beetje gevaarlijk. Ondanks dat het halverwege november is hadden we de perfecte dag met een felle zon, blauwe lucht en konden we in ons t-shirtje naar boven lopen. Wat heb ik genoten van deze tocht. Het uitzicht was zo mooi en zo helder, ook waren er nog omliggende bergen die er ook prachtig uitzagen.
Na deze toffe klim en wandeling met zonsondergang en een beetje in het donker naar beneden te hebben gelopen heb ik met mijn persoonlijke buddy Eunsoo in Gangnam gegeten. Zo apart hoe je er totaal anders uitziet, opgroeid en aan de andere kant van de wereld woont, maar gewoon dezelfde gedachtes, struggles en plannen hebt. Hierna zijn we naar de wekelijkse Office Pub van SNU buddy geweest die uiteindelijk uitmondde in een toffe avond Karaoke, eindelijk weer even ongegeneerd zingen :)

Vrijdag was een normale lesdag waarna ik daarna met Annett, Netty en Annett’s buddygroupje naar een trick-eye museum ben geweest. Je legt optische illusies vast op camera waardoor het dus net echt lijkt. Je kon op ‘haaien staan’ of je kon bier uit een schilderij pakken etc. Ook was hier nog een iceworld aanwezig, wat een klein kamertje vol met ijssculpturen was, en er was zelfs een ijsglijbaan, die we uiteraard moesten testen. We hadden het buiten al koud, maar hier binnen in dit ijspaleis konden we het niet heel lang volhouden.

De dag erna begon Membership Training, wat typisch Koreaans is. Je gaat met je groep/department/club naar een pension en daar ga je spelletjes doen en drinken. We gingen dus met heel SNUbuddy naar de typische plek waar al de MT’s zijn, en dat merkte je ook wel aangezien je meerdere universiteiten en soju-tillende studenten tegenkwam. We moesten nog 20 minuten naar ons pension lopen en overal waar je kwam zag je MT staan, en alle huizen waren dus MT-huizen, niet eens gezinwoningen. We hebben allerlei spelletjes gedaan en Korean BBQ gehad met een overvloed aan vlees. Hierna deden we nog meer spelletjes waarin je dingen moest uitbeelden, een foto-opdracht, balletjes van mensen moest afslaan met een vliegenmepper en noem maar op. Uiteindelijk heeft mijn buddygroep de 3e prijs, een fles Malibu gewonnen, die zo op was. Dat was wel te verwachten. Verder hebben we de hele avond doorgefeest. En zal ik alle details maar besparen.
De volgende dag was iedereen voornamelijk kapot en moe en zodra we bij onze kamer aankwamen dook iedereen lekker zijn bed in, zondag was dus een echte rustdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 12101

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: