Paintballen en Raften!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Paintballen en Raften!! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Paintballen en Raften!!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Vrijdagavond dus een beetje rustig aangedaan, want deze morgen moest ik om 7:30 al aanwezig zijn bij de Main gate van SNU, de hoofdingang. Vandaag gaan we namelijk met zo’n 100 personen raften en paintballen in yeongwol. Dit was drie uur met de bus rijden, dus we konden gelukkig nog even onze uurtjes pakken. Toen we een tussenstop maakte voelde het even alsof we in Duitsland waren, haha. Bij aankomst, begon de ene helft met raften en de andere met paintball. Wij stapten weer in de bus om naar het beginpunt van het raften te rijden. Hier werden we in een zwemvest gehesen en kregen we een helm op. Gelukkig was het, zoals altijd, een mooie zonnige dag in Korea en stapten we met 27 graden het water in om daarna in onze boot te stappen. De natuur was echt prachtig. De rivier werd omringd door bergen die volledig bedekt waren met verschillende soorten bomen. Onderweg kwamen we ook nog mooie rotsen en grote keien tegen, het is dat ik geen camera mee kon nemen. De rivier was helaas redelijk stil, waardoor al snel een watergevecht tussen de boten ontstond. Na het startsein “1.. 2” moesten wij peddelen om “3…4”. Ook deden we dit nog op 2 manieren in het Koreaans en schreeuwden we de ‘guide’ na als hij in plaats van “1..2” of dat in het Koreaans, twee soorten aanmoedigende woorden riep, die ik hier door gebrek aan kennis van de Koreaanse schrijfstijl in het Engels, overigens ook in het Koreaans, niet kan schrijven. Kleine stukjes van ‘wild’ water maakte het raften uiteindelijk tot een groot succes en het laatste stuk sprongen we met z’n allen in het water. Al drijvend in het water genieten van deze mooie natuur en het Zuid-Koreaanse avontuur, wat ben ik toch een geluksvogel. Na weer terug te zijn op de originele plek kregen we een lunchbox met, hoe kan het ook anders, rijst en beef. Helaas konden we niet meteen door naar het paintballen, dus hadden we een uurtje pauze, waardoor we mooi aan ons kleurtje konden werken. Na een uurtje zonnen was het tijd om in het kleine busje naar het paintball veld te rijden en daar onze tegenstanders onder ogen te zien. We kregen een blauw pak aan en een masker voor je gezicht, waarna er uitleg gegeven werd over het gebruik van het wapen. Ik moet je zeggen, ik vond het spannend. Na de verfballetjes in ons geweer te hebben gekregen gingen wij, het blauwe team, naar de andere kant van het veld waar we het rode team konden opwachten. Toen het spel eenmaal begonnen was, merkte ik al dat ik veel te ver achterin lag en niemand kon raken. Dus ik al tijgerend naar voren toe waardoor ik iets beter zicht had op de tegenstander. Na deze eerste ronde niet geraakt te zijn, was het tijd om te wisselen van helft. Ook deze ronde wilde ik niet geraakt worden, maar wel iets meer betrokken zijn in het veld. Dus ik was al iets verder vooraan begonnen en vlak daarna nog een stukje verder naar voren getijgerd, waardoor ik zag wat er gebeurde op het veld en volgens mij wel mensen kon raken. Althans in theorie, want volgens mij heb ik in de praktijk niemand geraakt. Na ook dit potje niet geraakt te zijn geweest en tot het einde in het spel gebleven, was het alweer voorbij en gingen we weer naar het verzamelpunt. Ik vond het paintballen wel grappig, maar het is niet echt mijn spel. Ondertussen was het al 18:00 en liepen we zo’n 2 uur uit op schema, helaas voor ons konden we niet meer douchen en gingen we meteen in de bus naar huis. Na een tussenstop en daar een hamburger gegeten te hebben en nog een klein stukje in de file te hebben gestaan, was ik om half 11 op mijn kamer klaar om heerlijk een lange douche te nemen. Hierna nog even met paps en mams geskyped was ik uitgeput en ben ik heerlijk mijn bed ingedoken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 12096

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: