Arrival in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Arrival in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Arrival in Seoul

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

20 augustus, zetten Papa, mama en Thijs mij af op Schiphol. Na de bagage ingeleverd te hebben, een heerlijk kopje koffie gedronken te hebben en vliegtuigen hebben gezien, was het moment waar ik zo niet naar heb uitgekeken, maar elke keer tegenop heb gezien daar. Afscheid nemen.
Na vele knuffels, kusjes en traantjes moest ik toch echt naar de security check. Mijn reis is begonnen. De reiss van Schiphol naar Frankfurt is helemaal prima gegaan
De overstap op Frankfurt was even spannend, en ik ben ook totaal verkeerd gelopen, maar het is helemaal goedgekomen. Het vliegtuig was erg groot en ik zat naast een Koreaans meisje met wie ik gezellig gekletst heb. De vliegreis was helemaal prima, alleen slapen vond ik lastig. Voor de rest lekker naar buiten gekeken, halve film gezien en gekletst. Eenmaal aangekomen in Seoul, door de paspoort controle, opzoek naar mijn tas en richting mijn hotel. Dat laatste was iets moeilijker en ‘zwaarder’ dan ik dacht. Een koffer, handbagage en rugtas meeslepen op een warme klamme dag is niet mijn favoriete onderdeel. Net aan mijn bus gemist omdat je blijkbaar met je OV ook een flesje water kunt kopen.. wie had dat gedacht?
Met een superchille bus richting Seoul city en na een uurtje kon ik al uitstappen op de plaats van bestemming. Maar hij rijdt zo weg met je koffers als je niet aangeeft dat je nog koffers hebt, probeer ook niet om zelf dat luik te openen want dan ben je uit zicht. Gelukkig is dit mij niet overkomen. Na op dezelfde plek te zijn aangekomen zoals ik van tevoren op Google Maps heb gezien, ben ik overgestoken en aan 2 Koreaanse vrouwtjes gevraagd of zij wisten waar ik precies moest zijn. Na ongeveer 10minuten mij te hebben geholpen, het hotel bijna gebeld te hebben en 6 meter lopen, zagen we het hotel waar ik moest zijn. Opgelucht wist ik dat ik nu eindelijk mijn tas dumpen kon en eventjes een powernap kon nemen op het bed. Aangekomen bij de ingang van het hotel, kwam ik erachter dat er geen lift was, maar 3 fijne trappen waar ik met 2 rolkoffers mee omhoog moest. Na deze workout in deze hitte, ze zouden bijna een siesta moeten toepassen, ben ik aangekomen bij de receptie en na de incheck kon ik lekker een powernap doen. Na opgefrist en iets uitgeslapener te zijn was het tijd om te eten, maar ja waar te beginnen. De jongen van de receptie wist een plekje waar ze vlees voorschotelden, wat ongeveer 3 minuten hier vandaan was. Hij liep met me mee naar het restaurant en vertelden dat de wijk waar we nu waren, Gangnam, een echte hipster wijk is en het op vrijdagavond ontzettend druk is op straat. Veel mensen koken niet thuis, maar gaan uiteten in deze hipsterwijk. Na een heerlijke Koreaanse gefrituurd varkenvlees met rijst maaltijd samen met kimchi die echt veel te pittig voor mij was en iets wat leek op schijfjes aardappel maar smaakte naar een combinatie van knolselderij en ananas zat ik echt vol en was mijn eerste Koreaanse maaltijd een feit. Daarna nog even gewandeld door de hoofdstraat en verbaasd over de hoeveelheid mensen, de kinderlijke knuffelwinkels vol met mensen boven de 20 en het bizar invoegende verkeer keerde ik terug naar mijn hotel, waar ik nu met een vermoeid maar voldaan hoofd mijn eerste dagje beschrijf. Welterusten!

  • 21 Augustus 2015 - 15:53

    Dewi:

    Leuk om te lezen El! Heel veel succes en plezier!!

  • 21 Augustus 2015 - 15:56

    Annewies:

    Hoi Ellen,

    Geniet van de tijd in Seoul! 8 weken zullen voorbij vliegen dat weet ik zeker. ( ik vond 6 maanden Indonesië al heel snel gaan)
    Blijf je twee maanden in een hotel of krijg je nog een studentenkamer op de campus van de universiteit?

    Heel veel plezier.

    Liefs uit Rio,
    Annewies

  • 21 Augustus 2015 - 17:49

    Inge:

    Hee Ell!

    Leuk om te lezen en heerlijk, eindelijk aangekomen in Seoul.
    Haha, die look-a-like aardappelschijfjes zijn denk ik gember schijfjes!

    Slaap lekker!
    Inge

  • 21 Augustus 2015 - 19:25

    Angele:

    Leuk om te lezen Ellen! Fijn dat je veilig ben aangekomen. Veel plezier Elly.

    xxxx

  • 21 Augustus 2015 - 19:25

    Kristel:

    Hey El!! Super leuk zo! Ga je volgen!! Klinkt nu al leuk daar! Veel plezier xxx Kris

  • 22 Augustus 2015 - 14:09

    Harma:

    Leuk om te lezen! Heel veel plezier:)

  • 22 Augustus 2015 - 19:10

    Sanne:

    Goed om te lezen El! Gelukkig heb je je koffers nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 12119

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: