Relaxed dagje - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Relaxed dagje - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Relaxed dagje

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

29 augustus
Na toch wel een lange nacht, was een uitslaapochtend onvermijdelijk. Dus we begonnen vandaag met lunch. Luuk en ik gingen naar het restaurant waar ik mijn tweede dag ook gegeten heb, en we hebben een gerecht gekozen dat favoriet is in dat restaurant. Dus weer een nieuwe kans om dingen te proberen. Ik moet zeggen dat ik vanaf 2 dagen geleden het eten hier echt waarderen kan. Waar ik eerst tegenop zag om te moeten eten, maar het uiteindelijk wel deed, vind ik het nu juist erg leuk om op zoek te gaan naar een authentiek restaurantje en iets nieuws te proberen. We hadden noodles met groenten en een kaassaus in weer zo’n grote wokpan op een gasstelletje en het was echt heel er lekker. Na een goede lunch ging ik nog een beetje shoppen, eigenlijk meer de winkelstraat in en heerlijk rondlopen. Eindelijk ben ik een supermarkt tegengekomen en je verbaast je maar een supermarkt is best zeldzaam. Je hebt heel veel 'convenience stores', dus eigenlijk kleine supermarktjes. Het leuke is is dat ze hier rijst verkopen in dezelfde verpakking als wij aarde kopen in een tuincentrum, per 20 kilo! Dat is echt zoo apart. En alles is 'zo duur' als je het vergelijkt met eten in een restaurant. Het is dus goedkoper om te eten in een restaurant, want alleen rijst kopen is al 3500 won, en eten in een restaurant kan al vanaf 4000 won. Op de campus is het eten spotgoedkoop, het is tussen de 1700 tot 6000 won maximaal, dus voor mij geen schort of plek achter het fornuis, heerlijk uiteten elke avond. Na deze geweldige ontdekking pakte ik een deel van mijn tas vast in want morgen gaan we namelijk verhuizen naar de dormitories op de campus, en ging ik opweg naar Anguk waar ik met een Nederlandse jongen die net gearriveerd was en mijn meiden afgesproken om gezellig wat te gaan eten. Aangezien het zijn eerste avond is wilde we Korean Barbecue eten en soju drinken, dus dat was het plan! De straatjes hier waren zo leuk en erg traditioneel. Alle restaurantjes waren klein en schattig en in sommige moest je zelfs je schoenen uitdoen en ook op de grond zitten. Het was zo een leuk wijkje om in rond te lopen, geweldig. We hebben echt weer heerlijk gegeten en het vlees was zo ontzettend goed. Het was iets duurder (24,000 per persoon) dan andere keren uiteten gaan, maar nog steeds het compenseert elkaar allemaal. De ene keer ben je 8,000 of minder kwijt en voor Korean Barbecue ben je altijd rond de 17-20,000 won kwijt. En wat ook typisch koreaans is is om hierna ergens anders dessert te eten. Dus dit deden we uiteraard ook. We hadden een bosbessen ijsdessert besteld, en je raad het al het is geen ice cream, maar weer het geschaafde ijs. Het zag er veelbelovend uit, maar het was niet ontzettend lekker. Daarnaast deelden we ook wafels met banaan en een dipsaus en een ander ijs en dit was wel echt lekker. Het was zeker weer het proberen waard. Zojuist mijn tas verder ingepakt, want morgen dus richting mijn nieuwe woning voor de komende tijd. Superspannend, want je slaap met 2 personen in één kamer, dus hopelijk een leuk en gezellig iemand die met mij een kamer deelt. We gaan het zien! : )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12109

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: