Eerste schooldag! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Eerste schooldag! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Jaa vandaag de eerste schooldag. De spanning op de eerste schooldag op de universiteit in Nederland was een stuk minder dan die ik nu had. 08:00 opstaan was gelukt, dus deel 1 van de missie is geslaagd. Maar nu was het de challenge om bij je gebouw uit te komen en de juiste bus te nemen. De bus voor mijn huis stopt niet bij mijn gebouw, dus halverwege moest ik uitstappen en gelukkig bergafwaarts richting mijn gebouw lopen. Dit totaal duurden zo’n 30 minuten. Mooi optijd in het lokaal kwam ik alweer een bekende tegen. Echt het is best bizar dat je zo snel mensen ontmoet en ze ook overal op campus ziet, terwijl deze campus echt enorm is. Ik denk dat het ongeveer even groot is als het bewoonde gedeelte van Schipluiden? (Dus zonder de weilanden meegerekend). De locatie is erg mooi, het ligt op de helling van de berg en ik hoorde dat in de Herfst de bomen op de berg een mooie rode kleur krijgen, moet je nagaan, heel de berg al het groen om je heen, krijgt zo’n heerlijke herfstkleur. Ik kan eigenlijk al niet wachten om dan lekker over de campus te wandelen. Want ik kan je zeggen dat het met 30 graden best warm is, maaar ik klaag niet. De eerste week is een drop on en drop off periode van je vakken. Je kan dus elk vak volgen en alles toevoegen aan je rooster of laten vallen. Het is dus best een stressvolle week omdat dit dus je rooster voor komend semester (15 weken) bepaald. Als de klassen vol zijn, moet je een handtekening halen bij de professor en deze weer ergens inleveren. En de klassen zijn best snel vol. Mijn eerste vak was Fashion Merchandising. Ik mag trouwens best veel random vakken volgen die een kleine relatie met business hebben, wat superchill is want de keuze is enorm en dan kun je beter je rooster bepalen. Oftewel 3 dagen les, 5 dagen vrij, wat ik op dit moment heb, als ik niks verander. De mevrouw die dit vak geeft was echt zo lief. Na een uur vertellen over haar achtergrond, foto’s laten zien van haar dochter, schoonzoon, 2 katten en haar hond die van haar mag overlijden ging ze kort vertellen over het vak. Het is een beetje een supply chain vak, best interessant. Na dit vak had ik eigenlijk 15 minuten om bij een tweede vak te komen, waarvan ik wilde testen of het wat is (Introduction to Cinema). Ja het gaat over films, awesome toch. En goedgekeurd door RSM university. Alleen aangezien dit vak aan de andere kant van de universiteit was, dacht ik niet dat ik het ging halen, dus dan maar 2 uur vrij. Terwijl we buiten op een trap liepen, zagen we spinnen hangen aan de trap. In eerste instantie niet het benoemen waard zou je denken, maar deze spinnen waren zwart en fluorescerend geel van kleur. Ja ze waren geel en super groot en heel anders dan onze ‘schattige’ spinnetjes. Het was zoo vies. Hopelijk zie ik die niet in mijn kamer voorbij komen. Het tweede vak was Global issues and Ethical Thinking, wat mij echt superinteressant leek en het uiteindelijk ook was. Het enige nadeel is is dat het vak heel gestructureerd is en je elke week 2 artikelen moet uploaden, moet reageren op elkaars artikelen en je geen lessen missen mag en als je later dan 10 minuten komt wordt je cijfer lager. Ja je hoort het al, hier heb ik tijdens mijn exchange niet heel veel zin in. Ondertussen is het 17:00 en om 18:00 heb ik een dansvoorstelling van So Yeon Kim, het Koreaanse meisje die ik op Erasmus ontmoet heb. Maar eerst ging ik met Jen, Henry een jongen uit Zweden en Ivor naaar de bibliotheek, want het uitzicht blijkt supermooi te zijn. Dus wij naar verdieping 8, in de stilte ruimte naar het raam lopen en als toeristen foto’s maken en kijken. Terwijl iedereen daar aan het studeren was, haha. Samen met 2 Koreanen, mijn buddy van Erasmus Hyemin en een andere Koreaan van Erasmus Jaegu gingen we naar de dansvoorstelling. Heel gek om hen hier te zien op hun eigen universiteit en ze hier te spreken. Wel was het ontzettend leuk ze te spreken en te vertellen over wat ik hier al gedaan heb en wat zij nog gedaan hebben in Nederland. De dansvoorstelling was erg tof, het was in een vertellende vorm uitgeoefend in de stijl Moderne Jazz. Ook deed de presentator een redelijk vrouwelijk dansje op een K-pop liedje. K-pop is een eigen stijl muziek die ze hier hebben, met niet erg goed geformuleerde Engelse zinnen en woorden, maar dansen kon die jongen wel. Vanavond lekker een rustig avondje gehad. Nog even wat voor de vakken registratie gedaan en een keer optijd naar bed. Morgen een Alient registration card halen, het bewijs dat je een buitenlander bent, zegmaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 12172

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: