Casual Schoolday :D - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Casual Schoolday :D - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Casual Schoolday :D

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag heb ik een drukke dag met lessen gehad. We begonnen met ‘Buddhism in Korea’ en daarna had ik ‘Global Fashion Business’, vooral bij die tweede kon ik echt mijn ogen niet openhouden. Het was zo langdradig en redelijk saai en het ging alleen maar over welke materialen er worden gebruikt om kleding van te maken en welke supply chain dit doorloopt. Tussen mijn lessen door ben ik naar de bibliotheek geweest om mijn eerste boek te lenen! Wat een avontuur was dit zeg! Uiteindelijk heb ik de man achter de balie zover gekregen om met mij mee te lopen naar de rekken waar mijn boek überhaupt zou moeten staan, want het is zo ontzettend groot. En het rare is, ik zei dat ik het niet vinden kon en toen zei die dat het uitgeleend was. Ik had dit kunnen accepteren en weg kunnen gaan, maar online stond er dat het er gewoon was. Dus dat heb ik tegen hem gezegd en toen liep hij in een ontzettend snel tempo met me mee naar de boekenrekken en vond hij twee exemplaren. Koreanen zijn een beetje raar, ze durven niet echt nee te zeggen of zeggen dat ze het niet weten, een beetje zich er makkelijk vanaf maken denk ik zo, maarja de aanhouder wint en dat blijkt maar weer. Daarna heb ik mijn Koreaanse bankrekening opgehaald, dus nu moet ik er geld op zetten en dan kan ik eindelijk pinnen! De mensen bij Shinhan bank kunnen alleen echt niet heel goed Engels. De man die me mijn pinpas gaf, probeerde het tevergeefs. Toen trok ik een nummertje en kwam ik al bij een oudere meneer terecht, dus ik vroeg maar meteen of hij Engels kon en zij zei een beetje. Ja dat gaat dus niet werken. Ook hij probeerde het, maar gelukkig kwam zijn collega helpen, die wel mijn vragen kon beantwoorden. Alleen was ze redelijk gefrustreerd ofzo, echt geen idee. Uiteindelijk heb ik een redelijk bevredigend antwoord gekregen en zou ik gaan lunchen met een aantal vrienden hier. We hadden om 13:00 afgesproken en ik zou een klas van 3 uur lang hebben die tot 16:00 duurt en ik had in mijn hoofd dat die om 14:00 zou beginnen. Voor de rekenaars onder ons, dat kan dus niet kloppen. En ja hoor, mijn klas bleek om 13:00 te beginnen, gelukkig checkte ik dit om 12:45 waardoor ik 15 minuten had om er te komen. Tijd genoeg zou je zeggen, nou niet op zo’n enorme unie als dit. Gelukkig was ik redelijk in de buurt waardoor ik echt precies op tijd de klas in stapten, waar zo’n 30 mensen op de professor aan het wachten waren. Geen lunch voor mij dus. In de break wel nog even snel een raar soort broodje met vanille cream bij de convenience store gehaald, wat best wel oké was, dus ik kon er weer tegenaan. En ik bleef iets beter wakker dan de eerste helft. Hierna ben ik lekker naar een soort park geweest heb ik op een bankje gezeten en heb ik mijn eerst geleende boek gelezen. Het waren maar 6 pagina’s maar alsnog. Het uitzicht was echt prachtig. Een klein meertje met rotsen, bomen en struiken heel tof. Je zou zeggen dat het echt helemaal afgelegen ligt ver in de natuur, maar het grappige is, 100 meter ernaast is een uitgestrekt aangelegd grasveld waar je chill op kunt picknicken. Echt een wereld van verschil. Hierna ben ik met Manon, Ivor, Gwen, Jessie en 3 koreanen een korte vergadering gehad over ons menu als Masterchef team. Op 17 september is er namelijk een Masterchef wedstrijd georganiseerd waar je een of meerdere gerechten van je eigen land maakt binnen 45 minuten met een budget van 30,000 won. Met dit zelfde team ga je op International day koken voor 200 personen en het eten verkopen. Het menu voor Masterchef staat nu op; Hutspot met appelmoes en tompouce. Niet heel spectaculair, maar wel typisch Nederlands. Het is voornamelijk jammer dat we geen oven hebben. We hebben 3 Koreanen die ons komen helpen, wat ontzettend leuk wordt, dus ik heb er heel veel zin in! Benieuwd wat mensen ervan vinden. Daarna hebben Manon, Ivor en ik gegeten bij de Koreaan achter de bibliotheek, zo goed en zoveel gegeten. Helemaal aangezien ik lunch geskipt had, dus ik had echt honger. ’s Avonds is er de eerste editie van Office pub, wat hierna op elke donderdag georganiseerd wordt op verschillende plekken. Het is gewoon gezellig met z’n allen drankjes doen in een pub. Vandaag was het in de dormitory pub, dus echt bij mij om de hoek, wat niet verkeerd was! Na het eten hebben Manon, Camilla en ik nog een ijsje gehaald en heb ik mijn cadeautje die ik op mijn verjaardag had gekregen van Camilla gehad, die had het voor de zekerheid even meegenomen. Dus heb ik de kaart even goed kunnen lezen en opgehangen boven mijn bed aan de muur bij alle andere kaarten, daar wordt ik zo gelukkig van. En het juwelenkistje heb ik op de plank gezet en meteen in gebruik genomen. Toen we aankwamen bij de office pub was het al ontzettend druk. Het begint om 20:00 en wij waren er om 20:30. Op een of andere manier begint hier alles zo vroeg en eindigt alles rond 02:00, wat vanavond ook het geval was. Maar mij hoor je niet klagen, want dit betekent een toffe en gezellige avond en meer slaap :) We zaten aan lange tafels en haalde een pitcher bier en hebben met veel verschillende mensen gekletst. Om 00:00 was het Manon’s verjaardag en werd zijn 20 jaar, jeej ik ben een keer niet de jongste. Dus heb ik 2 flessen soju gehaald, 1 voor haar en 1 voor de rest en hebben we voor haar gezongen. Na nog meer drankjes was en een stukje gitaarspel van Jarno, een Nederlandse jongen uit Twente was het 01:30 en waren we de laatste in de pub. Dat geloof je toch niet. Dus wij gingen maar netjes naar buiten, hebben daar nog even gekletst met een aantal en toen gingen we maar braaf naar bed. Heerlijk om zo dichtbij te wonen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 12165

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: