Casual day - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Casual day - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Casual day

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Dinsdag, de dag waarop ik 1,5 uur les heb en dus als deze les af is, ik het gevoel heb alsof ik weer weekend heb. Dus mijn begindagen van de week zijn eigenlijk een langere versie van het weekend, en mijn donderdag is eigenlijk een maandag. Dus na een interessante les Buddhism in Korea, ben ik naar de bibliotheek gegaan om maar weer eens te proberen om de tickets voor Jeju Island te boeken, en na 1,5 uur met Sesang te zoeken en proberen te boeken is het dus weer niet gelukt. Wel hebben we de veerboot kunnen reserveren, dus we maken progressie, alleen de betaling hiervan is ook weer op z’n zachtst gezegd raar. Het Koreaanse betaalsysteem online is erg ingewikkeld en je moet allerlei programma’s downloaden op je computer en dan hoort het te werken, dat doet het alleen niet. Dus ga je maar weer verder zoeken en kom je erachter dat het dus echt niet lukt, zelfs niet op een Koreaanse laptop. Tsja, morgen weer een dag. Hierna ging ik lunchen in de cafeteria bij mijn dorm in de buurt en ik heb heerlijke ’fried rice op met black vegetables sauce’, zo heet het, als ik dit zou vertalen in het Nederlands, klinkt het erg racistisch, want hé, zwarte piet wordt ook verbannen bij intochten en van scholen, maar gelukkig niet van RTL, jeej! En Leo had een berichtje binnen gekregen dat mijn eerste online bestelling binnen is, dus ik had een pakketje! ‘Helaas’ was het wel de minst spannende, namelijk de geheugenkaart, maar zeker niet geheel onbelangrijk! Na de lunch hebben we mijn lens besteld, en hopelijk komt ook deze net als de memory card snel binnen. Na deze bestelling kreeg hij weer een berichtje dat vanavond een ander pakketje binnen zou komen, dus dat is of mijn cameratas of mijn camera (body), waah, ja je merkt al dat ik erg enthousiast ben over mijn nieuwe camera. Maar deze omgeving is ook gewoon te mooi om geen foto’s van te maken. Na de lunch heb ik nog een beetje wat dingen voor school gedaan en daarna weer superlekker gegeten in de cafeteria met Hélène. We hadden bimipap, en het was echt zo ontzettend lekker. Haast nog beter dan in sommige restaurants. We kregen een speciaal bordje waarop de hete kom opgezet werd, ideaal; namelijk geen koud eten! We zijn afgelopen week een beetje gaan zoeken voor onze vlucht naar Japan, dus na het eten hebben we deze zoektocht voortgezet en kwamen we op een goedkoop retourticket uit van zo’n 206 euro. We willen graag naar Tokyo, Kyoto en Osaka. Waarvan we in Tokyo en Kyoto willen verblijven. We hebben alleen nog niet geboekt, want we zijn nog niet helemaal uit over hoelang we in welke stad willen blijven. Plus we willen met nog wat mensen gaan, aangezien het onze laatste reis hier aan de andere kant van de wereld zal zijn (voor 2015), dus hoe meer zielen hoe meer vreugd. Helaas heb ik toch wel een beetje huiswerk, dus ook mijn avond is opgeofferd om wat dingen voor school te doen. Morgen gelukkig een iets minder studerend dagje, jeej het voelt nog steeds als vakantie, ondanks de ‘schooldingen’.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Jaa!! Vanaf nu tot en met Kerst ben ik op Uitwisseling in Korea en mijn avonturen en ervaringen kun je hier lezen :D xx

Actief sinds 21 Aug. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 12114

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Bachelor Exchange in Seoul, Korea

Landen bezocht: