Feeling an exchange student! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu Feeling an exchange student! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Ellen Meurs - WaarBenJij.nu

Feeling an exchange student!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Vroeg opstaan is echt niets voor mij, maar verbazingwekkend genoeg was ik door mijn verstandigheid gisteren zowaar optijd voor het ontbijt! Jarno en ik zijn naar een cafeetje geweest op campus om 7.30.Terwijl we om 8.30 pas in de gymzaal verwacht worden voor de sportieve buddy dag. Jaja, dat noem ik dus nog eens optijd. Na een heerlijke panini ergens ene kleinstukje bergopwaarts lopen was het alweer 8.15 dus moesten we zelfs nog een beetje haasten. Aangekomen bij de gymzaal kregen we de kleur van ons team, yeah team Groen! En konden de wedstrijden beginnen. In totaal waren er 4 teams, waar alle buddygroepjes in geplaatst waren. Toen begonnen we met de warming-up, die me echt deed denken aan zo’n Chinese school waar ze elke morgen met z’n allen opwarmen, ooit een keer een filmpje van gezien, maar het was supergrappig om me ook een keer zo’n persoon te voelen. De eerste wedstrijd was basketbal, waar ik met 3 jongens en een ander meisje van ons team aan meedeed. We moesten tegen team Rood, die best wel goed waren. Nadat wij de eerste doelpunten hadden gescoord namen zij helaas de leiding over waardoor we na de eerste helft (5 minuten) achter stonden. Jeetje na de 5 minuten heen en weer rennen was ik al kapot. In de tweede helft speelden andere mensen uit ons team, maar helaas konden die ons niet naar de overwinning leiden. De strijd tussen de nummer 3 en 4 hebben we dan wel weer gewonnen, dus we hebben een derde plek geclaimd. Hierna hebben we een traditioneel Koreaans spel gespeeld, wat eigenlijk neer kwam op een uitgebreide versie van ‘Annemaria koekoek’. Één van de buddies sprak een Koreaanse zin uit en als hij bij het einde was dan moest je in een vak staan. In ronde 2 moest je na deze zin een groepje vormen van een aangegeven aantal en in ronde 3 moest je met ene ballon tussen je benen voortbewegen. Uiteindelijk moest je bij de vlaggetjes terechtkomen en welk team aan het eind de meeste personen met een vlaggetje overhad had gewonnen en dat waren wij!
Hierna hebben we nog een menselijke brug gemaakt waarop een iemand met behulp van 2 personen die diegene vasthield, zo snel mogelijk naar de overkant en terug rennen, en dit ziet er bizar uit kan ik je zeggen. Ook hebben we nog dodgeball, iemand is hem niemand is hem, gespeeld en daarna hebben we buiten take-away lunch op. Ik had black noodles, dat zijn noodles met een soort zwarte stroperige smaak, erg lekker. Na heerlijk op het gras in het zonnetje met uitzicht over de atletiekbaan met allemaal leuke mensen gingen we naar de atletiekbaan om buiten verder te sporten. Zo’n atletiekbaan geeft je echt het gevoel dat je op exchange bent, echt op een hele andere universiteit ver weg van Nederland, want het is zo iets ‘Amerikaans’, echt heel tof om hier dan met z’n allen te gaan rennen. We begonnen met een estafette van allerlei kleine spelletjes. Eerst moest iemand 10 rondjes maken en daarna 3 sec. stil kunnen staan, daarna moest iemand een glas drinken atten, het derde spelletje dat volgde was waterballonnen opvangen in een mand op je hoofd, waarna 6 mensen die met de benen aan elkaar vastgeknoopt waren 50 meter moesten lopen naar de persoon die snoep uit bloem moest happen en het eindigde met iemand die touwtje ging springen. Dit ging allemaal zo ontzettend snel, echt bizar. Hierna was alweer het laatste spel, wat een ren estafette was. 2 jongens en 2 meiden van elk team moesten samen twee rondes rennen van 400 meter. Dus 200 meter per persoon. We begonnen een beetje achteraan toen onze dame startte, maar zodra Simen, een jongen uit Noorwegen, de estafette stok kreeg, schoot hij er als een vuurpijl van door en hadden we voor de helft iedereen ingehaald, waarna hij de stok overgaf aan Veronique, zij komt uit Canada, ook een supersnelle sprint trok en de eerste dame weer inhaalden, waardoor we nu op kop lagen en alles afhing van James, bij wie ik thuis met een aantal een keer drankjes heb gedronken, en ook hij ging echt als een speer. Het is echt niet normaal hoe snel sommigen kunnen rennen. Na de helft van het parcours mee gerend te hebben uit enthousiasme zagen we hoe hij netjes voor iedereen bleef en finishte. Jaa team groen heeft het laatste spel gewonnen! Uiteindelijk bleken we 2e geworden te zijn met 1950 punten en nummer 1 had 2000 punten, dus de 50,000 won aan prijzengeld ging aan ons neus voorbij, maar oh wat was het een toffe dag. Iedereen was zo enthousiast, constant aan het aanmoedigen en aan het gillen en helemaal fanatiek meedoen, waaronder ikzelf, dus het was echt helemaal geslaagd. Hierna lekker thuis gedoucht en toen op naar SNU station waar we Koreaanse BBQ gingen eten, nummer 6 van mijn tijd hier in Korea :) Hierna nog drankjes gedaan op de rooftop bar waar we ook op mijn verjaardag heen zijn geweest en toen gingen sommigen nog Karaoke, maar ik vond het wel even mooi. Het was weer een supertoffe dag met allemaal leuke mensen en awesome activiteiten.